Всеукраїнська дорожня Асоціація

  • Facebook
  • YouTube

Світова криза зачепить усіх, і дорожня галузь не виключення

«Світова криза зачепить усіх, і дорожня галузь не виключення: про тендери, рецесію економіки та досвід виживання – Колор С.І.М.

Дорожню галузь у 2020 році очікують великі зміни. Перший сценарій змін обіцяє безпрецедентне фінансування – понад 85 мільярдів гривень і великі можливості.

За іншим сценарієм – руйнівні наслідки економічної кризи спричиненої епідеміологічними наслідками, які можуть вплинути на фінансування великого будівництва, та гальмування реалізації проектів. В обох випадках задля того, щоб залишитися у великій грі необхідно трансформувати бізнес та вмикати наявні потужності – від гнучких та інноваційних рішень до пошуку нових можливостей для економічного росту.




Про те, як маленька компанія по виробництву фарб перетворилася на 5-у в Європі по технологічним здобуткам, та як недосконалі процедури закупівель можуть виштовхнути компанії з ринку розповіла Зоя Іващук, власниця компанії «Колор С.І.М.», учасник Всеукраїнської дорожньої Асоціації та EBA(European Business Association).

Щоб конкурувати на ринку, необхідно мати або унікальні властивості, або бути універсалом з неймовірно якісними послугами. Українська компанія «Колор С.І.М.» поєднала в собі обидва фактори - починала як виробник фарби для нанесення дорожньої розмітки. Наразі є 5-ю компанією у Європі, яка має повний замкнений цикл – від сировини до застосування, встановлює дорожні знаки, та бар’єрне огородження. А вже найближчим часом запускає виробництво шумоізоляційних панелей, чим поєднає в собі увесь спектр послуг по забезпеченню безпеки дорожнього руху.

- Ми працюємо на ринку вже 19 років, з 2001-го, і з самого початку постійно вимушені шукати можливості долати бар’єри, які вважаємо результатом недосконалої системи, і які з певних причин не усуваються. В галузі не забезпечений рівний доступ всіх учасників ринку до ринку надання послуг, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, та продажу і закупівлі дорожньо-розмічальних матеріалів.

Мова йде про закупівлі, та регламенти, які визначали б право надавати такі послуги прозорим шляхом. Наприклад, якщо аналізувати ситуацію у 2001 році, то в той час взагалі не існувало закупівель та такі типи робіт, і все вирішувалося за «законами жанру». Щоби, нарешті, відійти від такої «жанрової» форми взаємовідносин між бізнесом і замовником (Державою) важливо формувати конкретні, комплексні тендерні лоти, щодо безпеки доріг.

- Наша компанія має багатий досвід, однак навряд чи доцільно говорити про те, що він є релевантним в тих умовах, які наразі виникли. Якщо говорити про зміст та наслідки типової тендерної документації, то результати цих обмежень продемонстрував АМКУ своїми рішеннями. Згадаємо лише нещодавні – рішення про дискримінацію Альтком, Еталон Буд та білоруських колег. Власних однозначних висновків робити складно. Можу сказати, що прикро за відсутність цілісних тендерів за напрямками. Наприклад, якщо говорити про Колор С.І.М., то маючи можливість виконувати повний спектр робіт по безпеці дорожнього руху, такі лоти на закупівлях не передбачені.

Дійсно, комплексний підхід, по-перше, зменшить кількість окремих закупівельних процедур – адже зараз встановлення бар’єрного огородження, нанесення розмітки, встановлення дорожніх знаків тощо – це окремі лоти. По-друге, покладе відповідальність за створення умов по безпеці дорожнього руху на одну компанію, а не безліч гравців, з якими потім «шукай вітра в полі» - відповідального не знайдеш.




- Окремо хотілось би додати про такий пункт методичних рекомендацій як відгук. Фактично це прописано так, що створює замовнику максимальні можливості для маніпуляції. Роботу виконував, досвід маєш, а відгук такий гнучкий елемент, що отримати вкрай складно. Чим це закінчиться, і як буде далі сказати складно. Але однозначно, буде нелегко.

Колор С.І.М. – учасник Всеукраїнської дорожньої Асоціації і наразі ведеться найактивніша робота над текстом типової тендерної документації. Завдяки відгукам та позиції компанії Асоціація створює ту методичну платформу, яка враховуватиме шляхи усунення подібних бар’єрів.

- Ми маємо широкий технологічний парк сучасної розмічальної техніки: 5 самохідних машин для нанесення розмітки холодним пластиком Hoffman та Grun; 8 машин для нанесення розмітки акриловою фарбою; 7 машин для нанесення розмітки пішохідних переходів холодним пластиком; 5 ручних машин для нанесення поперечної дорожньої розмітки та інших малих форм методом зовнішнього змішування; більше 10 вантажівок для обслуговування процесу нанесення розмітки, а також розширила свої потужності закупивши машини для встановлення бар’єрного огородження та вже сьогодні встановлює дорожніх знаків. І все одно це не гарантує нам ефективної участі у дорожньому ринку.

Нонсенс. Компанія "Колор С.І.М." – інноваційне виробництво всіх видів матеріалів для розмітки доріг та повне забезпечення безпеки дорожнього руху.

· Виробництво смол, сировини для виробництва фарби та пластику.

· Виробництво матеріалів для розмітки доріг та аеродромів: фарба, термопластик та холодний пластик.

· Нанесення всіх видів розмітки всіма видами розмічальних матеріалів.

· Встановлення дорожніх знаків та бар’єрного огородження.

Окремі розробки компанії є унікальними. Наприклад: матеріали для нанесення розмітки та різні способи їх нанесення. Розмітка нанесена матеріалами компанії Колор С.І.М. витримує понад 4 мільйони наїздів.

- У певний час в Україні не існувало технологій, для роботи з сучасними матеріалами. Да і сучасних матеріалів не було. Можна сказати що ми створили унікальні за своїми властивостями матеріали для розмітки, і продемонстрували ринку технологічний процес, показавши тим самим, що якість матеріалів – це лише 50% успіху, інші 50% - це технологія та якість нанесення дорожньої розмітки. Лише таким чином довели, що наші матеріали дійсно якісні. Однак потребують і правильного технологічного процесу їх застосування.

Всі виробничі процеси сертифіковані згідно системи менеджменту якості ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, OНSAS 18001:2007, а матеріали мають сертифікати європейських інститутів BAST (Німеччина) та AETEC(Іспанія), які підтверджують функціональні властивості розмічальних матеріалів «Синакул» після 4 млн наїздів.

Це єдина українська компанія, яка має таку сертифікацію.

- До речі, така сертифікація дала нам можливість долучитися до зарубіжних галузевих процесів – ми виконували роботи по нанесенню дорожньої розмітки на таких проектах як Коридор-11, у Сербії, Коридор-10, у Македонії.

В 2020 р. ми плануємо також реалізувати декілька контрактів по нанесенню дорожньої розмітки за кордоном. Сподіваюсь, що все буде успішно!

Варто зауважити, що в Україні часто використовуються матеріали завезені з Європи і країн СНД, які не мають такої сертифікації.

В 2019р. в Україну було імпортовано більше 500 тон матеріалів для розмітки. І це при наявності українського виробництва, якість продукту яких не гірше імпортного аналогу.

- Задля росту економіки країни ми маємо віддавати перевагу українському продукту, розвитку внутрішнього ринку. В цьому і полягає патріотизм, на мою думку. Я вважаю, що українські дороги повинні бути промарковані українськими матеріалами з підтвердженою якістю.

Критична ситуація пов’язана з впливом епідемії на світову економіку піддає ризику дорожню галузь, так само, як і усі інші індустріальні напрямки. Вважати, що світ занурений у кризу наділить дорожню індустрію статусом-кво або оберігатиме немов «вогонь Прометея», як мінімум нелогічно. Додайте сюди зачинені кордони, неймовірно-патріотичний настрій розвинених країн, які не пустять на свій ринок іноземні (зараз про українські) компанії нехтуючи інтересами національних, навіть якщо вони мають відповідний зарубіжний досвід, як «Колор С.І.М.», і розум відразу малює неприємний але реалістичний сценарій, який ніхто не наважується озвучити.

- Якщо процес епідемії «розгорнеться» на всю, то і постраждають усі. Дорожня індустрія звичайно ж не виключення. Мова не тільки про фізичні можливості виконувати роботу, проводити тендери, реалізовувати проекти. Курс євро зростає! Ми закуповуємо деякі компоненти та мономери для виробництва матеріалів. І це вплине на кінцеву вартість доріг. Рецесія економіки – закономірний наслідок. Але що антикризового досвіду, то у нас нього більш ніж достатньо. Маємо паралельні з дорожньою галуззю напрямки. Створюємо матеріали для компаній з інших галузей. Тому сподіваємося, що і ці складні часи лише зміцнять Колор С.І.М. в майбутньому.

Наостанок, Зоя Іващук, зауважила, що часи дійсно складні. І найоптимальніший шлях, за яким необхідно рухатися – це поміркованість та взаєморозуміння.

- Українські дорожні асоціації, Укравтодор мають не мають створювати протистояння, а все ж знайти точку дотику, та направити зусилля на вирішення наявної проблеми. Необхідно спільно опрацювати можливість усунення недоліків, і забезпечити якісне будівництво та утримання українських доріг.